به همت و تلاش کارگران و کارکنان کارخانه قند شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان در فصل بهره برداری جاری، به میزان یازده هزار تن شکر از محصول چغندرقند خریداری در این واحد صنعتی استحصال شد.

مهندس “سید محسن پارسا ” مدیر کارخانه قند شیرین خراسان گفت: در فصل بهره برداری جاری به مقدارحدود 77 هزار تن محصول چغندرقند به ارزش اقتصادی نزدیک به 370 میلیارد ریال از کشاورزان استان خراسان رضوی و سایر استان ها خریداری و در کارخانه مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به رغم کمبود محصول چغندرقند درسطح استان خراسان رضوی، در نتیجه برنامه ریزی و درایت لازم محصول بیشتری برای تامین نیاز کارخانه قند شیرین خراسان ازسایر نقاط خریداری شد، همچنین افزود: فعالیت ها و تلاش های انجام شده برای خرید محصول با استقبال کشاورزان چغندرکار و پیمانکاران فعال دراین عرصه روبرو شده است.

مدیرکارخانه قند شیرین خراسان با اشاره به اینکه با پایان یافتن فصل خرید محصول چغندرقند، عملیات  آماده سازی و تعمیر ماشین آلات و دستگاه های کارخانه برای فعالیت در امر تصفیه شکر خام آغاز شده است، حاطر نشان کرد:  تلاش برای تحویل و دریافت 10 هزار تن شکر خام  از سوی مدیرعامل شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان برای تصفیه در این واحد جریان دارد  که با انجام این مهم، میزان تولید شکر از محل چغندرقند و شکر خام، به بیست و یک هزار تن افزایش می یابد.

کارخانه قند شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان روز پنجشنبه دوم آبان ماه جاری بطور رسمی در مدار تولید قرار گرفت و فعالیت خود را آغاز کرده بود.

همزمان با دور جدید فعالیت و بهره برداری امسال از کارخانه قند شیرین خراسان، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با محوریت توسعه شهرستان مشهد، مسوولیت توسعه روستاهای اطراف منطقه طرق این شهرستان نیز به شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان واگذارشد.