گروهی از گردشگران در قالب ” تورمزرعه شیرین ” از روند فعالیت و تولید درشرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان بازدید و درجریان تلاش و همدلی کارگران و کارکنان این مجموعه برای تامین بخشی از نیازها جامعه قرار گرفتند.

این گروه چهل نفری در این بازدید ضمن دیدار با کارگران ، کارکنان و مسوولان واحدهای مختلف این شرکت با روند فعالیت و تولید بخش های مختلف این واحد صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان از نزدیک آشنا شدند.

گردشگران در این تور گردشگری از سایت های  کشت محصولات مختلف کشاورزی از جمله چغندرقند، زعفران، ذرت، پیاز، سیب زمینی بازدید و درجریان مراحل کاشت ، داشت و برداشت و نیز فعالیت های مستمرکارکنان قرار گرفتند.

مراحل تولید شکر در کارخانه شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان با نیم قرن تجربه تولید و یکی از واحدهای صنعتی مهم استان خراسان رضوی یکی دیگر از جاذبه های این تور گردشگری بود که با استقبال فراوان گردشگران روبرو شد.

مهندس “حامد نعیمی” یکی از مدیران این شرکت ، برگزاری تورهای گردشگری صنعتی را فرصت و بستر بسیار خوبی برای معرفی و آشنایی اقشار مختلف گردشگران با فعالیت ها ، تولیدات و محصولات شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان دانست .

وی گفت: گردشگران از نزدیک با ظرفیت ها ، امکانات ، تکنولوژی صنعتی  و فن آوری و فعالیت های بخش های مختلف این شرکت آشنا و در جریان تلاش ها و فعالیت های جاری این مجوعه قرار می گیرند.

به گفته مهندس نعیمی برگزاری “تورهای گردشگری مزرعه شیرین ” با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و دستاوردهای حوزه صنعتی و کشاورزی  این شرکت بصورت هفتگی پیگیری و ادامه می یابد.

شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان به رغم گذشت بیش از نیم قرن فعالیت تولیدی،هم اکنون با ظرفیت اسمی سه هزار تن مصرف روزانه چغندرو قابلیت تصفیه هشتصد تن شکر خام در روز و نیز امکان تولید شکر با “گرید دارویی” از جمله واحدهای فعال کشور به لحاظ کمیت و کیفیت بشمار می آید.
کارخانه قند شیرین توانسته است با بهره گیری از تجهیزات و سیستم های منحصر بفرد ، محصول شکر خود را با بهترین کیفیت مطابق با استانداردهای ملی وبین المللی تولید وعرضه نماید.
کارخانه قند شیرین از توانایی تولیدات جنبی دیگری از جمله تفاله خشک جهت خوراک دام ، ملاس جهت تولید خمیرمایع و الکل نیز برخوردار است.