جمعی از معاونین ، مدیران و مشاوران بخش های مختلف شهرداری مشهد با حضور در شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان از قسمت های این مجموعه تولیدی، صنعتی و کشاورزی و اراضی شرکت بازدید و از نزدیک در جریان طرح های توسعه ای این شرکت قرار گرفتند.

دراین بازدید دکتر یعقوبی معاون خدمات شهری و محیط زیست به همراه مهندس کیانی مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ، مهندس سلامی مدیرعامل سازمان پارک ها و فضاهای سبز،مهندس مسعودی مشاور شهرسازی معاون خدمات شهری، دکتر زارع مشاور اقتصادی معاون خدمات شهری، مهندس باوندی شهردار منطقه هفت، دکتر نعمتی رییس اداره سرمایه گذاری های نوین معاونت اقتصادی، خانم دکتر نوروزی مشاور شهرسازی معاون اقتصادی به همراه شمار دیگری ازمعاونین سازمانهای شهرداری مشهد حضور داشتند.
مهندس “علی مهر پور لایقی “مدیرعامل شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان درجمع معاونین و مدیران شهرداری مشهد گزارشی ازفعالیت ها، اقدامات و برنامه های این شرکت درامر تولید محصولات کشاورزی ، توسعه خدمات ، تکنولوژی و فن آوری صنعتی و طرح های توسعه در اراضی دراین شرکت ارایه داد و برتلاش هرچه بیشتر این شرکت درسال رونق اقتصادی برای تامین بخشی از نیازهای جامعه تاکید کرد.
“مهر پور” دربخشی دیگر از ارایه گزارش جاری این شرکت اعلام کرد: براساس تصمیم ستاد اقتصادی مقاومتی استان خراسان ، با محوریت توسعه شهرستان مشهد، مسوولیت توسعه روستاهای اطراف منطقه “طرق” این شهرستان به شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان واگذارشد.
وی گفت: برنامه جامعی برای شناسایی ظرفیت های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی ، ارائه آموزش های حوزه کسب و کارو توانمندسازی مردم و توسعه اقتصادی منطقه درحال تدوین است و این شرکت برای تسریع در روند اجرای این هدف مهم آماده همکاری با سایر ارگان ها ، نهادها و نیز دیگر ستاد های معین استان خراسان رضوی است ،همچنین با رویکرد مولد سازی دارایی ها، طرح های توسعه ای در اراضی شرکت برنامه ریزی شده است.
شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان به رغم گذشت بیش از نیم قرن فعالیت تولیدی،هم اکنون با ظرفیت اسمی سه هزار تن مصرف روزانه چغندرو قابلیت تصفیه هشتصد تن شکر خام در روز و نیز امکان تولید شکر با “گرید دارویی” از جمله واحدهای فعال کشوربه لحاظ کمیت و کیفیت بشمار می آید.

کارخانه قند شیرین توانسته است با بهره گیری از تجهیزات و سیستم های پیشرفته ، محصول شکر خود را با بهترین کیفیت مطابق با استانداردهای ملی وبین المللی تولید وعرضه نماید.
کارخانه قند شیرین از توانایی تولیدات جنبی دیگری از جمله تفاله خشک جهت خوراک دام و ملاس جهت تولید خمیرمایع و الکل نیز برخوردار است .