استانداری خراسان رضوی با ارسال یادداشتی، با تولید الکل اتیلیک طبی از ملاس چغندر قند در کارخانه قند شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان موافقت کرد.

کمیته تامین ،توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی با توجه به برخورداری از ظرفیت و توانایی شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان ، با تولید الکل اتیلیک طبی از ملاس چغندر قند در این واحد تولیدی موافقت کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با ارسال یادداشتی به مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت و نیز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی این استان و همچنین مدیرعامل شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان مراتب موافقت این کمیته با تولید الکل طبی در کارخانه قند شیرین این استان را اعلام کرد و خواستار اعطای مجوز و انجام اقدامات لازم از سوی این دو نهاد برای راه اندازی خط تولید الکل اتیلیک طبی در این واحد تولیدی و صنعتی شد.
شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان از واحدهای فعال تولیدی در سطح کشور به شمار می آید و علاوه بر تولید شکر از محل چغندر قند ، از توانایی لازم برای تولید ات جنبی دیگر از جمله ملاس جهت تولید الکل و خمیر مایع نیز برخوردار است.
این شرکت در زمره ۵۰ شرکت و واحد تولیدی و صنعتی معین اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی جای دارد و مسئولیت توسعه روستاهای منطقه طرق شهرستان مشهد به این شرکت محول شده است.