هیات مدیره شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان درنشستی با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا درکشورو نیز ضرورت تلاش برای تامین نیازهای اساسی دارویی، درمصوبه ای خواستار دریافت مجوز و راه اندازی خط تولید الکل از”ملاس چغندرقند ” درکارخانه قند این شرکت در استان خراسان رضوی درمشهد شد.

اعضای هیات مدیره این شرکت روز دوشنبه بیست و ششم اسفند ماه جاری درجلسه خود ، از مهندس “علی مهر پورلایقی” مدیرعامل شرکت خواستند تا با توجه به ظرفیت و امکانات موجود درکارخانه قند شیرین خراسان ، اقدامات لازم برای دریافت مجوز تولید الکل از” ملاس چغندرقند ” و همچنین راه اندازی خط تولید الکل از”ملاس ” براساس صرفه و صلاح کشور را بعمل آورد.

براساس تصمیم هیات مدیره شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان همچنین مقرر شد درصورت دریافت مجوز و یا عملیاتی  شدن تجهیز خط تولید الکل از “ملاس چغندرقند ” در

، اطلاعات لازم از طریق سامانه “کدال ” در اختیار سهامداران قرار گیرد.

شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان از جمله واحدهای فعال کشور به لحاظ کمیت و کیفیت بشمار می آید و به رغم گذشت بیش از نیم قرن فعالیت تولیدی، علاوه بر تولید شکر، از توانایی لازم برای تولیدات جنبی دیگری از جمله ملاس جهت تولید “خمیرمایع “و “الکل ” نیز برخوردار است .

لازم به یادآوری است ، “علی رسولیان” معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اخیرا خواستار تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا برای دانشگاه‌های علوم پزشکی از سوی فعالان اقتصادی شد و گفت: حدود 50 معین اقتصاد مقاومتی سراسر استان در این زمینه فعالیت های خود را اغاز کرده اند.

همزمان با دور جدید فعالیت و بهره برداری امسال از کارخانه قند شیرین خراسان، در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با محوریت توسعه شهرستان مشهد، مسوولیت توسعه روستاهای اطراف منطقه طرق این شهرستان نیز به شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان واگذارشده است.